JAG är JAG!

image4


Nog är kameran på mobilen inte ett dugg bra, men den visar iaf de stora höfterna på sidan, o låren får den oxå med, detsamma med fetma-armarna man har. Lite av rumpan sticker oxå ut - USCH!
Det gör ont att se sig själv i spegeln numera, eftersom att man inte ser ut som alla de andra, o för man har något som ingen annan har, o tvärtom. Man är så kritisk mot sig själv, så man glömmer tänka på de bra grejerna med en. 

Bara för att man inte ser ut som Tyra Banks så är man helt plötsligt fel?

Det är svårt att helt plötsligt börja tycka om ens kropp, o dedär minutrarna i spegeln då man tycker illa om sig själv kostar mycket i efterhand. Man låser fast blicken på höften, o så ser man hur höften sticker ut lite från midjan, o så hatar man dom.
Varför jag?
Varför ska mina höfter vara större än de andras, o varför ska mina lår o rumpa vara enorma? O fräknarna - vad har jag gjort för att få ett par äckliga prickar i mitt ansikte? Pannan är äckligt ful, och helt KAL! Den är stor, äcklig o irriterat ful! Tänderna är ju oxå skitäckliga - äter jag med dom?

Jag vet att det är många som tänker såhär om sina kroppar, eftersom att dom ofta jämför sig med andra!
Det blir de tunnaste o smalaste som skryter om sin vikt, så de andra, lite tyngre, känner hur de går med dedär 2 kg extra om magen - Varför?

För att man inte är som de andra?

Detta är rejält uttjatat, men DU är DU, och inte Tyra Banks eller någon liknande. O dedär extra kilona (räkna kilona gånger mjölkpaket - inte mycket, ellerhur?) betyder INTE att du är fel, annorlunda, tjock eller något! Det är din jämförelse som spelar det stora roll.

Ställde mig innan framför spegeln o letade ut bra saker om mig själv.
Provade även att upprepa "Jag heter Sara Maria Lundberg, o jag är stolt över min kropp". 
Inte för att jag tror att jag helt plötsligt kommer att älska kroppen om jag gör så, men om jag kollar i spegeln oftare o tänker bra saker om mig själv, så kanske det släpper..?

Därför ska jag nu skriva fem BRA saker om mig själv utseendemässigt!
Gör det gärna själv, kanske inte skriftligt, men fundera bara - o leta djupt om så behövs! :)

1. Jag är faktiskt ganska nöjd med mina vader. De är fasta, o man känner ju muskler?
2. Mina bröst är väl helt ok? Inte enorma, men inte mini mini samtidigt.. Känns behagligt, faktiskt.. ;) ;P
3. Mina ögon! Stora o fina, om jag får säga det själv!
4. Näsan är väl inte helt dum? Den e ju inte jätteful..?
5. Mitt hår! Ibland iaf.. Vissa srunder äälskar man håret, men andra vill man gråta eftersom att det bara ligger.. uuusch..

Jag heter Sara Maria Lundberg, o jag är stolt över min kropp...

Kommentarer
Postat av: Frida

Måste bara tillägga: Tyra Banks är mer en förebild. Hon är en av väldigt få som vågar säja emot denhär smala idemodellen som varenda tjej strävar efter att bli. Tyra har vägrat gå ner i vikt sen hon började modella, men nu har hon lagt av med det. Så, hon är nog mer en förebild, än någon pinnsmal anorexia idiot som folk vill va. Heja Tyra! Resten av modellerna kan dö. Bra ord Sara! :):):) det är rätt det du säjer, man ska vara nöjd med den man är!

2008-05-03 @ 18:09:19
URL: http://dividedmelody.blogg.se
Postat av: Frida

Måste bara tillägga: Tyra Banks är mer en förebild. Hon är en av väldigt få som vågar säja emot denhär smala idemodellen som varenda tjej strävar efter att bli. Tyra har vägrat gå ner i vikt sen hon började modella, men nu har hon lagt av med det. Så, hon är nog mer en förebild, än någon pinnsmal anorexia idiot som folk vill va. Heja Tyra! Resten av modellerna kan dö. Bra ord Sara! :):):) det är rätt det du säjer, man ska vara nöjd med den man är!

2008-05-03 @ 18:09:33
URL: http://dividedmelody.blogg.se
Postat av: izza

Jag ÄLSKAR dinna höfter fattar siken tur du har...
Allt sitter så himla fint på dig medans det bara "hänger" på andra ;D

2008-05-03 @ 18:15:40
Postat av: izza

Jag ÄLSKAR dinna höfter fattar siken tur du har...
Allt sitter så himla fint på dig medans det bara "hänger" på andra ;D

2008-05-03 @ 18:15:49
Postat av: Lydia

=) det är bra, man SKA försöka tänka positivt o det är så många som säger "man ska inte jämföra sig" men när det väl okmemr till sak: Man GÖR det ändå! dåligt, men så är det.
Läser du stina-lees blogg? :) also bara en fråga- inget negativt, för hon skrev om det för nån dag sen, also bara undrar, för jag är en liten bloggnörd hehe, som läser mkt bloggar, heeh. =)

2008-05-03 @ 18:47:19
URL: http://pussgurkanlydia.blogg.se
Postat av: Emma

Haha du har ju dom snyggaste höfterna! Allt passar dig o du får en så markerande midja o du ser skitsmal ut o ja HELA du är perfekt! O ditt inre (om du fattar xD) är det inte fel på heller!
Blogga mera föresten!

2008-05-03 @ 22:32:26
Postat av: Lydia

(Angående din kommentar)
Ja, eller hur? alla säger att
man ska vara sig själv och sticka ut och om man gör det så är man konstig! Och vem bestämmer vad konstig är? Men som du säger; jag är också sån som "dömer" väldigt lätt, och tyvärr tycker man dem är konstiga bara för em är "annurlunda".

2008-05-04 @ 10:42:23
URL: http://pussgurkanlydia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0