HELSINGBORG!

image2


Ja, FY vad jag älskar Helsingborg!

Det är verkligen behövligt ibland med en tur ner till stan för att bara kika över staden! Det är liksom i den staden man har bott i hela sitt liv, o man bara älskar den!

Hur som helst så satte jag mig långt bak i bussen idag påväg hem från stan.. Var jag sätter mig i bussen beror ofta på olika "humör" jag är på. Jag anpassar alltså platsen efter mitt sociala beteende. Idag ville jag ha turen att kunna betrakta de goa helsingborg-boarna, och valde därför en plats vid fyra-sitsarna. Efter några hållplatser kom det på en kille med kort, svart hår med orange lugg, och kläderna valda till den s.k "emo-stilen" som vi svenskar just nu kallar det. Han satte sig typ längst fram och började hålla på med något, som jag inte såg vad det var.
Efter honom kom det på en man som gick på kryckor o hade tydligen ont överallt, om man ska döma efter hans stönande när han skulle upp i bussen. Eftersom att typ alla platser vid det laget va slut suckade mannen och lutade sig mot korgen där metro o såna tidningar brukar ligga. Pojken som nu hade stannat upp med sitt pillande på föremålet han hade, ställde sig upp o erbjöd platsen till mannen med kryckorna. Jag märkte hur det blev tyst i bussen, och jag kände hur allas uppmärksamhet hade vänts till killen o mannen.
Jag förstod vad det var som tog deras uppmärksamhet. "Emo-killen", som skulle ha rytit till mannen att dra åt helvete, erbjöd sin plats åt honom. 

Om detta hade hänt för ungefär ett år sedan, då jag också dömde för mkt efter utseende, gäng o kompisar, så hade jag reagerat likadant som de flesta andra på bussen. Nästan alla Sverige-boar har blivit "lättsamt lurade".
Vi dömer allt för mycket efter utseende, ras eller tro!
Många säger att utseendet berättar om sig själv - men den berättar inte allt!

Kläderna är ett skal för oss människor, men det finns så mycket annat inuti. 
Det är lika stor chans för personer med hårdare klädval att bli irriterade som personer med den "alldagliga" stilen..

eller..?



Kommentarer
Postat av: ikrah

Jo, kläderna är som ett skal men å andra sidan visar de på ett sätt hur vi är som personer, den speglar en del av personligheten, men självklart har kroppsspråket en stor del i det hela, men jag tror tyvärr att vi inte lägger märke till sådant utan vi tar det vi ser om du förstår vad jag menar?:)
Puss

2008-05-02 @ 13:34:21
URL: http://ikrah.blogg.se
Postat av: Lydia

Jo, men det är faktist sant.. det är så lätt att bara tänka "den personen är si o så" beroende å hur dem klr sig (ser ut mm.) Men det finns verkligen någon under det där "skalet", o det är så synd att vi svenskar har sånna fördomar o tror sig veta precis hur någon är efter en titt på hur dem klär sig, liksom.
=)

2008-05-02 @ 14:01:34
Postat av: izza

fatta vad jag älskar dig sara..du säger så mkt "viktiga" eller tänkvärda saker. :D:D:D
Så himla kul att just du har skaffat en blogg så man kan få läsa alla dina braiga åsikter ;D

2008-05-02 @ 21:21:03
Postat av: Emma

Om jag ska vara helt ärig så är Helsingborg mkt bättre än andra städer för hbg är så himla mysigare! O jag tyckte att det var skitkul på tåget en gång då värsta svarta killen (asså hudfärgen var vit men hn var typ klädd i svart o kedjor o svart smink m.m) va himla glad o log hela tiden, man började bara lee man trodde inte det om honom första tanken när han kliver på tåget är ju att han är arg eller sur om du fattar

2008-05-03 @ 22:29:52
Postat av: Hannah

Bra inlägg Sara! :)

2008-05-04 @ 09:46:56
URL: http://hhni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0