Hänt Extra och Godis!

USCH O FY!

Här sitter jag vid datan, godispåsen brevid, borde snart bygga ett hus till den, eftersom att den är här brevid så ofta att det inte skulle förvåna mig om den snart gjorde märken efter sig...

Mamma bad mig köpa glass o nötter till henne innan idag - Hur svårt borde de va o handla det, liksom?
Men genom att lura mig själv så la jag plånboken i fickan där jag skulle ha mammas kreditkort - Var skulle jag annars ha kortet?

Jag trampar iväg på cykeln o cyklar förbi ett gammalt par som tydligen är våra grannar som inspekterar deras blommor o planerar något nytt.. Väl inne på ICA så går man fram till glassdisken - glass och nötter... Skulle det vara svårt, liksom?
Senare kassan.
Eftersom att bara en kassa är öppen, och det är en låååång kö, så blir jag satt precis vid godishyllorna!
Jag suckar och blundar lite diskret och försöker stå emot suget att köpa. Det går inte. Helt plötsligt går jag emot godishyllorna, tar åt mig en påse, o fyller den. För att dämpa mitt irriterande sug, så "begränsar" jag godisbitarna med max tre av varje sort. Den begränsningen flippar ut när jag kommer till döskallarna - o så fortsätter utflippningen.
Köper en Hänt bild oxå; lite skvaller e ju inte helt fel! :D

När jag cyklar hem cyklar jag förbi en joggare - FY VAD JAG SKÄMS! - Jag som till och men hade lovat mig själv att jogga idag - släng dig i väggen, idè?
Cyklade även förbi det paret, som va våra grannar, igen precis innan jag kommer hem. Dom kollar på mig som cyklar förbi - med glass, nötter o godis i cykelkorgen - man tackar, ja!

De flesta har väl en "vana" som de hatar, o som de kanske gör allt att få bort. Mitt är ju då som sagt godiset, o jag AVSKYR mig själv när jag efteråt har handlat godis, som jag EGENTLIGEN lovade mig själv att inte köpa. 

Borde det inte vara enkelt?
Gå in i en affär
Köpa det man ska
Betala
Gå ut

Men jag tror att man kanske oxå är för kritisk här. Godis är väl okej; 
Lite godis någon gång skadar ju inte..
Men godis nästan varje dag, i hela sin livstid - DET SKADAR!
Jag orkar o vill inte lägga ner energi på att inte äta - eftersom att jag VET att jag bara kommer att fortsätta!

Livet är så otroligt svårt att leva så man blir nyttig o felfri! 
INGEN är liksom felfri!
Eller vissas teori är ju kanske att Jesus/Gud är felfri, men fungerar det verkligen, tror ni?
ALLT man gör kan ju inte vara rätt?
Gud offrade Jesus på korset!
Jesus va ju till en början en vanlig pojke, som fick lära sig att gå av sina föräldrar, o som kunde ha ett helt långt liv framför sig - men när han va närmare 40 (kan inte exakta åldern, o jag kanske e helt ute o virrar med det jag skriver nu..?). Tror ni att Jesus "dröm" va att bli korsfäst?

Borde inte skriver mer om detta eftersom att jag egentligen vet noll om ämnet, o jag får även bort en massa detaljer som borde kunna beskriva det med Jesus-grejen bättre, men eftersom att jag som sagt inte vet om så mycket så borde jag inte skriva mer eftersom att då kommer det komma en massa kommentarer om hur jag har sagt fel, vilket då skulle göra så att jag skulle få förklara. O nu ser jag att det sista flippade ut rätt rejält! :)

Men det med det kristna är faktiskt jätteintressant - jag tror ALDRIG på något sånthär allvarligt/seriöst/stort/viktigt, som detta, bara jag får höra andra berätta om det - jag vill "upptäcka" o få min egna åsikt!

Kommer någon annan gång, för jag känner hur himla misslyckad denna blogg blev med allt tillägg!!
Hehe! :D

Nu ska jag ta o läsa Hänt Extra... David Beckham sägs vara otrogen igen!

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha Jesus var 30 år när han började predika om du indrar xD men förstår dig helttotalt med det där godissuget man kna liksom inte bara ignorera det. Det finns kvar där ändån om du fattar

2008-05-05 @ 21:04:59
Postat av: izza

hahahahha si himla kul...jag satt å käka kanelbule när jag läste å jag ått bara saktare å saktere å nu kommer jag inte äta upp hela...haha eller jo för det e så gott men endå ;D

2008-05-05 @ 21:30:58
Postat av: lydia

haha, nää--> men förstår vad duy menar med godiset- det GÅR bara inte. Köpte sockerfri(!) choklad, emndet är tydligen bara mer fett i det hehe.. ;)

Jaa, also tycker helt klart du ska själv få biulda dig en egen uppfattning så DU vet vad DU tycker liksom, utan att alla påverkar dig skitmkt. Religion är faktist riktigt intressant tycker jag. =) Men sen det här med Jesus så tror ju vi att han sändes utav Jesus så som liten bebis hadeGud en "plan" om du fattar? men det visste du förmodligen. Haha, nu babbalr jag bara en massa.. xP skit samma.. =)

2008-05-05 @ 21:38:49
URL: http://pussgurkanlydia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0