Första bloggen!

Ja, nu ska man såsom alla de andra ha en blogg o skriva på.
Eftersom att bilddagboken fungerar sisådär för min data nu med alla spam-koder, när bilddagboken har ändrat layout, så får man vända sig hit istället! :-)
Inte för att jag har mycket o berätta om mina dagar, but let`s try, and see where it goes! :-D

Kollar just nu på humorgalan på tv4. Jag kan seriöst inte kolla på det utan att känna gråten i halsen, eller vad det nu är för uttryck man använder för det. Jag FATTAR inte hur jag kan vara missnöjd med min säng, som "BARA" är en enkel-bäddad säng, hur jag klagar på min tv på rummet som är tjockare än mig själv, hur jag kan klaga på maten ifall det blir nåt som jag inte tycker om, medan det finns TUSENTALS barn som får betala hyra för att sova en natt PÅ ETT GOLV, o hur de aldrig ens har sett en tv, o hur dom arbetar som småå barn, vars ålder inte är äldre än min lillasyster som är tio.


image1


Varför ringer inte jag in o fixar ett fadderbarn?

Medans jag får mat o klagar på min månadspeng, får de barnen ingen mat alls, o är därför i stort behov av min månadspeng. Men jag rent sagt SUGER på att ta sånahär initiativ o BESTÄMMA mig för att göra något. Tror inte heller att min familj funderar på att fixa nåt fadderbarn, o skulle därför gärna kunna fixa ett, men skuldkänslorna sen när man kanske inte ids, eller ekonomiskt klarar av att betala ett fadderbarn (inte för att de skulle va några problem för mig att ge ifrån 100 spänn varje månad, men om utifall, liksom) kommer jag inte klara av. Jag lämnar liksom barnet i samma jävla stick som det var i från början. 

Jag klarar inte av det...
Eller jag tror iallafall inte att jag skulle klara av det, o "orkar" därför inte lägga ner tid o kraft på att ge ifrån pengar till ett oskyldigt liv som man sen endån kommer slänga ut på gatan..

Vet att man i olika fall kan låta skitsjälvisk, o går vidare med de "enklare/typiska" förklaringar som jag egentligen hatar, men ibland är det de förklaringar som är svaret på vissa frågor.

Kommentarer
Postat av: izza

Förstår hur du tänker....asså man e så himla lyckligt lottad att man inte kan fatta det.

Man ska vara glad över det man har ;D

2008-05-01 @ 21:30:45
Postat av: Lydia- (tänk att hon kommenterar DIN blogg!)

Ja, usch.. man sitter liksom o tänker att "jo men jag borde verkligen skaffa mig ett fadderbarn, eller göra nÅNTING" men det blir ändå inte så! och det är ju egentligen katastrofalt, när vi har det så bra spå nöjer vi oss ändå inte!
Kul att du har skaffat blogg=) hade/"har" en fast skrev typ ett inlägg sen blev det inte av mer, men det är faktist riktigt kul att skriva av sig! =) o bdb blir inte riktigt likadant ju, inte lika kul.. =) kul att läsa massa bloggar också! =) kulkul, helt enkelt.. hehe =)

2008-05-01 @ 23:28:11
Postat av: Emma

NU ska jag bara skryta lite men men. Jag har ett fadderbaarn!! *Skrytstolt* Hahah men gillar ditt bloggande ;)

2008-05-03 @ 22:25:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0