.

Usch. Just nu är jag så oerhört irriterad. Jag är skitförbannad! Usch...
Stod framför spegeln idag o testade kläder (har börjat att tycka att det är kul att testa kläder, o därmed "planera" hur man kan ha plagg) o blev bara så oerhört irriterad helt plötsligt. Varför kan inte jag få vara fin när jag står framför spegeln o kämpar i en evighet för att få kläder passa bra ihop, medan Paris Hilton alltid ser så oerhört fin ut utan att ens stå framför spegeln? Jag menar, jag köper ju kläderna jag vill ha, o tycker matchar, så det är inget inom det ekonomiska som spelar roll. Nästan allt är min kropps fel! Om min kropp inte hade haft sina så oerhört äckligt fula höfter så hade jag kunnat ha tunikor o tröjor som inte gjorde mitt självförtroende minde. Utan mina låt hade jag kunnat gå med en kjol utan leggins eller strumpbyxor. Utan min bleka 'färg' hade jag kunnat vara i bikini utan att skämmas så oerhört. Är oxå så oerhört trött på personer som gör det så mycket värre genom att finnas där.

Är samtidigt trött på alla som säger att jag är smal - tror ni att jag kommer att ändra mig ifall andra säger till mig att jag är  det? Så många säger att de är tjocka för att de vill höra motsatsen. Jag vill inte höra något. Jag vill att all denna otroligt barnsliga o dumma utseendefixering ska bort! Kan man inte få vara som man är? Så många säger att man ska våga vara sig själv, o att man gärna får sticka ut i mängden, medan så många av de som säger det börjar snacka skit om den som är annorlunda. Jag är själv en av dem, o är så sjukt trött på mig själv! Jag vill kunna vara mig själv, säga o tycka vad jag vill utan att jag får en stämpel, o jag vill kunna se bra på andra som är annorlunda, o på de som inte är det. 

Liksom, så fort man säger vad man tycker så är man kaxig, så fort man har smink, string, vad vet jag, hamnar man i ett fack som alla helt plötsligt hatar. Kan man inte få ha det som man är bekväm i? Göra det man tycker är kul, säga det man tycker? Egentligen borde det kanske vara så. Om alla bara sa vad de tyckte - det skulle bli en total kaos, men jag skulle så mycket hellre velat vara ärlig än att bli den som håller allt inom sig självt o lyssna på allt som kommer över mig självt. Man är fast i ett hörn o alla kommer från alla olika håll. Man har ingenstans att gömma sig, o det är alla mot en. Man kan inte säga nåt till försvar eftersom att man vet, man förstår, att vad man än säger kommer man få så mycket självt.

Jag börjar, o försöker, till att vara mer uppriktig. Kunna säga vad jag tycker, o kunna vara mer kaxig. Kunna visa personen vad man självt tycker, o kunna berätta att personen inte är perfekt - att INGEN är perfekt!



Är samtidigt så oerhört trött på att dethär med smalheten är så stort i media oxå. I varje tidning finns det alltid någon reklam om någon utseendes-produkt - "få vita tänder", "bli smal till sommaren", "gå ner 5 kilo på 6 veckor!!". 
Allt påverkar mig! ALLT! Reklamen om att få vitare tänder får mig bara att ställa mig framför spegeln o kolla på tänderna. Reklamen om att bli smal till sommaren får mig bara att stanna inne hela sommaren för att inte kunna visa mig, samtidigt som reklamen om att gå ner 5kg på 6 veckor får mig att spy upp maten jag äter, för att inte gå UPP istället för NER. 

Det är därför jag är så OERHÖRT glad på Tyra Banks nu! Från att ha haft världens typ, vackraste kropp kommer hon med en ännu vackrare, o den har kurvor, har extra fett (alltså inte är helt slät på magen, med endast skinn) O KROPPEN ÄR MÄNSKLIG! Hon visar så mycket med kroppen! Hon visar en 'daglig' kropp, o hon visar att världens säkert vackraste kvinna är HON! Hon har inte samma mage som Keira Knightley, men alla är faktiskt inte som Keira - INGEN ÄR SOM KEIRA! :P Tar in en bild på henne nu när hon har blivit "mulligare" :)

Före:



Efter:







Ser ni? Eftersom att allt hänger på att vara spinkit smal överallt, så tog det ett tag för mig till att tycka att Tyra va vacker när hon var mulligare - men hon är så oerhört vacker nu! Baddräkten va kanske inte den vackraste, vilket då får mig att tycka att hon inte är så vacker, men kroppen är snaaajs! (det fanns ingen annan bild på henne när hon va 'mulligare' utan att vara i baddräkt.)





Mamma o Anders har vatt o köpt pizza som jag nu ska gå o äta. Haha, när man ändå snackade om att man inte bryr sig om hur man ser ut så kan man ju vräka i sig extra mycket pizza? :P
(menade inte med denna texten att man ska äta sig tjock - det är ohälsosamt. Eller vad kallas det..? Det är inte bra iaf, men man kan ju vara nyttig utan att vara spinkit smal, o man kan ju vara spinkit smal samtidigt som man är onyttig. O det är ju kanske viktigare med att vara nyttig än smal..?)

Kommentarer
Postat av: Lydia

Fast där blev hon ksnke lite vääl "stor"..?

Also jag tycker inte att man ska bry sig såå hinmla mkt om sin vikkt som man numera gör, men samtidigt är det väl onödigt att förneka att det är "fult" att vara smal, elelr typ.. snyggare att vara..rundare? Jag tycker HELT klart att borde kunna vara nöjd med att inte vara lika smal som kändisar osv, men samtidigt tycker jag att man inte behöver låtsas som att vara smal inte är snyggt- det är usen ggr snyggare- vem vill iNTE ha en smal slimmad kropp, liksom? Men förstår vad du menar, och lite former är jättesnyggt. =) haha, also menade inget illa mot dig när jag skrev det här, hehe..=) hur är det?

2008-07-06 @ 20:11:45
Postat av: My <3

Du skriver så himla bra man fattar verkligen <3333

men du måste vaar stolt du är skitfuin inuti ;D<3 Det är de som räknas.. sen att är söo så oxå men du har typ 10 x så stort hjärta som de flesta :)<3

2008-07-16 @ 21:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0