homosexualitet

Kollar på 'Det Näst Bästa' på tv nu, o så är det reklam, så jag passar på att blogga lite om just homosexualitet, eftersom att många huvudpersoner i filmen just spelar det.
Innan idag när jag o Malin åkte hem från Växjö kollade vi i Hänt Extra, där det va reklam på telia på en sida. Malin, som såg att två killar hångla i reklambilden uttryckte sin åsikt inom det, som löd som 'usch, o så ler de oxå', vilket jag först inte brydde mig om, då jag sa att homosexuella tyckte att det va en uppenbarelse att kyssa de av samma kön, som de som är straight tycker att det är uppenbart att kyssa de av motsatta, tills Malin sa 'Nej, för mannen och kvinnan är skapta för varandra'
Då slog det mig hur många kristna som egentligen tycker så, o som ser det som lika uppenbart som jag ser att man ska få älska vem man vill. 

Jag är uppväxt med min mamma som alltid ska vara tydlig att man ska säga ifrån så fort man tycker att det är fel och sånt. Därför hamnade (/r?) jag ofta i 'diskussioner' innan i skolan, just för att jag började gnälla så fort det va något som jag inte ville, eller då det hände något som jag tyckte va helt fel. Vilket säkert jättemånga tycker är sjukt, medan jag tycker att man ska väl säga ifrån då man tycker att man blir illa behandlad? Man ska väl säga ifrån då man ser att något sker på ett fel vis? Ni fattar? I min skola, tex, har jag ofta funderat på ifall vi har lärare på skolan bara för att de är kristna, eller för att de har utbildning. På några lärare har jag märkt att de verkligen inte är på rätt plats. Ska man bara leva med i all röra, o hoppas på att någon annan sköter det? Nej, sån är inte jag. Inte för att jag går o säger till det första jag gör, utan jag börjar vara tyken mot läraren som är på fel plats, tills det blir en diskussion med rektor, förälder o lärare... inte för att det har hänt alla gånger, utan bara en gång, men ändå XD

Så, åter till sexualiteten. Ska försöka att uttrycka mig på båda visen, men det blir svårt eftersom att jag står så stort på att man ska älska vem man vill, men jag försöker så långt det går iaf ;>
De flesta kristna tror ju kanske, som jag nämnde innan i bloggen, på det med att Gud har skapat mannen och kvinnan som är skapta för varandra, o som därför ska älska varandra. Men tänk om Gud har skapat en person fel? Tänk så är man skapt i fel kropp? Flera personer är ju, som de nämner det, skapta i fel kropp - de söker hjälp för att kunna operera sig till det 'rätta' könet! Finns det något värre!? Tänk att vara skapt i fel kropp? O ännu värre om man är kristen o vill följa med att Gud har gjort rätt, kan det bli mycket värre? Man vill inte ändra för att Gud har gjort rätt. Jag blir nästan gråtfärdig bara jag tänker på det.. ! Så många ungdomar är även i åldern då de ibland 'upptäcker' sig själv som homosexuella eller bi, o de flesta blir behandlade på så oerhört fel sätt! Såg på ett Special Fråga Olle-program om en kille som hade blivit 'mobbad' av hans skolas lärare!! Jag tycker att det är så jävla tragiskt att vi lever i en sånhär omgivning! Folk ska bli utfrysta så fort de är annorlunda o så fort de inte är som 'alla de andra'. Över huvudtaget är det så när man ens har annorlunda kläder på sig. Usch, så jävla tragiskt! Hur som helst, tillbaka till sexualiteten. Jag tycker att man ska få älska vem man vill, såsom man väljer ifall man vill äta kött eller inte. Det är faktiskt nästan exakt samma sak. Om nu Gud skapade djuren, räknade han med att de skulle skjutas så vi skulle kunna äta dem? Borde inte ALLA vara vegetarianer isånafall? Eller om man inte ens får plocka svampar o sånt som äts istället. - Det är inte skapta för att ätas, men äts ändå. Du fattar vinken? Kanske är inte två av samma kön menade för att älska varandra, men de gör det ändå. Man äter väl vad man vill? Såsom man älskar vem man vill? Du hajar? Om Gud nu är så mäktig borde han väl ha förutspått att denna chans skulle hända? Att två av samma kön skulle älska varandra? Tror ni inte det?

Aja, nu ska patetiska sara sluta. Jag är jättesvettig för jag nyss såg en gigantisk långben på mitt rum som jag skulle döda, men när jag stod med all papper för att döda spindeln med, fick jag ångest o började skaka i armar o ben, haha, men helt plötsligt smällde de till o så stod jag o tryckte hårt mot väggen med alla de pappren, o tryckte extra hårt där jag käde att kroppen va. Usch, jag KAN inte döda dem, tror jag, men gör det ändå för att jag inte kan sova med dom ;>

Missade oxå slutet av 'Det Näst Bästa' bara för att jag skulle döda spindeln. Aja, den nya killen avböjde iaf på det nya jobbet, men mer minns jag inte.. aja, får låna hem filmen för att se den någon gång till, jag tyckte om den. Madonna är vacker ;>
Nu är det en ny film på fyran med John Travolta..! tror jag ska kolla!

kram på er! <3

Kommentarer
Postat av: Emma

Det är ju själva personen som man gillar inte könet. OM du fattar :D

2008-08-10 @ 13:20:42
Postat av: Sara

Jaja, jag menar på det oxå, men ajg skrev det igår när jag va trött, så jag glömde flera detaljer (jag skyller aalltid ifrån mig..! ;oo) men asså jag VET, eller snarare tror på att man då, som du sa, är kär i personen o inte könet. ;>



2008-08-10 @ 13:50:58
URL: http://zariiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0