Musik är bäst

Hade tänkt att läsa någon bok då jag kom fram till att spela gitarr istället. Oftast när jag har den i knät spelar jag bara, tills jag blir påmind av mig själv att jag spelar en viss låt. Mysigt, tycker jag. Hur som helst så satte jag fast klemman till gitaren (vad heter det? typ kalips eller nåt? den man sätter på de olika band för att ändra typ tonarter o sånt...? aja, skit samma).

Hur som helst blev ackorden simpla o vackra -C G D Em- med fingerplock. På skitgitarren som jag får lov att ha (:D) (med extra gamla strängar med en jätteliten o sliten form) låter detta så magiskt! Kan musik verkligen bygga nåt så stort med känslor? Tydligen kunde det. Jag känner mig helt... förälskad..! Slingan blev magisk! Jag älskar musik, o jag kommer alltid göra det. That's it! Musik är bäst!

Nu ska jag vända mig till boken, eller somna - jag är jäääättetrött! (skamtid, jag vet, men jag har ursäkter som få! :))

Imorgon blir det inte mycket. Pappa o Anna ska iväg till kvällen, då jag lämnas ensam kvar med grisen, men det lär ordnas. Under dagen blir det gitarr o datan, antar jag! :)

Ha det jättebra, o ge världen en chans! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0