Första skoldagen! :D

Idag va altså första skoldagen igång - fy vad mysigt!
Skolan började, som vanligt, med att 'hela' skolan tillsammans sjunger 'Blir så glad när jag ser dig' och 'Detta är dagen'. Inte för att någon direkt sjunger, men alla är med, o tradition som tradiotion, helt enkelt ;>
Vi fick två nya personer till klassen oxå - Louise o Arthur. Welcome to them, liksom ;>
(måste bara, mitt i allt, säga att jag ofta skojar med min engelska, o gör orden i olika ordningar med 'fel' ord för varje sammanhang o sånt MED MENING. Alltså VET jag hur man säger orden i den s k 'rätt' grammatik, men dt att jag tyvärr inte har så mycket mer till liv än att jag faktiskt har, då jag kommer på dehär oerhört bra meningar.. -.-)

Hur som helst... skolan!
Åh, tre (två?) månader är så LÄNGE! Det känns nog som samma klass, men jag känner att det nu är, när man kommer tillbaka, att de flesta är liksom... Eller mer att de flesta inte känner de andra på samma sätt som i mitten av en termin. Jag kom på mig själv att verka göra mig dummare än vad jag var... Eller eh, mer när man liksom 'ooooj, jag fattade inte det'. Självklart gör jag mig INTE. Jag är så dum som jag verkar helt enkelt, o det står jag för! haha! Dock tror jag att andra gör sig när de kör samma sak - varför!? Usch, vill bara låta folk vara hur de vill, o göra saker som behagar dem, inte MIG, men det går inte i 'dagens Sverige', då jag nämner den nya världen rätt ofta i min blogg, men det ÄR så.
Så fort man ser en person som sticker ut i mängden, har på sig annorlunda kläder, luktar annorlunda o sånt, så är de personerna FEL. Är inte det konstigt? 
Hur som helst (nu kom jag ALLDELES ifrån ämnet..!)
Skolan började med att vi fick ut material - block, olika slags pennor, klisterlappar o liknande. I år fick vi ingen kalendar, då jag funderar på ifall jag ska köpa en egen.. Hm, jag vet inte. Får fundera yttligare ;>
Sen blev det en massa praktiskt snack, då vi till sist fick rast, då jag visade den nya tjejen runt på skolan (HOHO, fort gick det, ja!) då vi efter rasten gick in o fortsatte med det praktiska. Helt plötsligt va det mat, då skolan efter det SLUTADE! Usch, jag saknar skolan jättemycket nu! Haha, borde jag snacka med mamma? (mmmhm)

När jag kom hem gjorde jag iordning mat, ringde Lydia, vars person jag tycker att det är jääääättesynd om som inte får gå i MIN (inte hennes!) klass, då jag efter det kände mig vrålhungrig o gick därför o åt maten som jag hade mikrat. Nu är Sara proppismätt! :D:D
Efter det spelade jag gitarr. Kom på att 'Our last Summer', med ABBA, skulle vara jättefin att sjunga på skolavslutningen nästa sommar, då niorna slutar. 


I can still recall our last summer
I still see it all
Walks along the seine, laughing in the rain
Our last summer
Memories that remain

Förstår ni? Skulle det inte vara fint?
Liksom, klassen har ju kanske inte skrattat i regnet, gått längs Seine, men jag menar - det beskriver ändå hur mysigt vi faktiskt har haft det!
Ni förstår? Skratta i regnet - nog regnar det, men visst kan man skratta ändå?
Gått med Seine, en sådan oerhörd upplevelse (jag kanske har fått detta om bakfoten, men Seine är väl en flod i Frankrike..?) har vi ju inte varit med om, men jag menar... Den upplevelsen ÄR ju något, såsom vår tid, allihopa tillsammans! 
Och Memories that remain - Minnena stannar alltid kvar!
Oavsett om de flesta börjar en ny skola, med nya klasskompisar - We've got something that will never be boring and old, our 'something' is new, fresh and a big laughter.

Haha, hmm... texten va ju... slumpmässig..? haha!
Usch, man kom liksom på hur mycket man älskar klassen!
Oerhört mycket!
De är ens livskamrater där de flesta har gått tillsammans i åtta - tio år! ( förskola - 8 klass, förskola - 9 klass, 1 klass - 8 klass, 1 klass - 9 klass)

Nog kanske man inte umgås med alla på fritiden - men alla har varandra, o alla är älskade av mig! 
Haha, detta blev ett konstigt inlägg... Nu ska jag spela gitarr, tror jag. Eller gå upp o ta nåt att dricka - fy vad jag är trött idag! Sen kväll + tidig morgon = tidig kväll dagen efter :>
Nu ska jag blogga på devote oxå... Har bestämt mig för att INTE kopiera bloggarna så det är samma på båda - vad är det för skillnad om man har två dårå? :>
Dock skriver jag om typ samma saker - om mina dagar!

Älskar er alla <3
www.saramarial.devote.se

Kommentarer
Postat av: izza

han heter inte alfred?! eller har jag tagit helt fel på namnet? :O:S

2008-08-20 @ 20:56:30
Postat av: izza

han heter inte alfred?! eller har jag tagit helt fel på namnet? :O:S

2008-08-20 @ 20:56:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0